Media & Advertising

ZF lanseaza revista auto Pro Motor

14.11.2003, 00:00 13



Ziarul Financiar va lansa saptamana viitoare revista auto lunara Pro Motor, marind astfel numarul de suplimente care insotesc ziarul.



Targetul noii reviste coincinde cu cel al ZF, intrucat ambele publicatii se adreseaza cititorilor din categoria premium, adica cei cu venituri mari.



"Noi nu mergem sa ne batem cu celelalte publicatii din domeniu. Incercam sa fim o revista de lux pentru oamenii cu bani," a afirmat Edwin Keleti, redactorul-sef al Pro Motor.



In ciuda numarului mare de publicatii de profil, redactorul-sef spune ca de fapt revista nu are decat un singur competitor direct pe piata, intrucat celelalte publicatii existente se adreseaza altor categorii de consumatori.



Conform Studiului National de Audienta pentru presa scrisa (SNA), Ziarul Financiar are cititorii cu cele mai ridicate venituri nete din citorii de presa romaneasca (214 dolari pe luna). De asemenea, 57% din cititorii ziarului provin din categoria sociala AB (manageri, directori principali si de nivel mediu, profesionisti de inalta educatie). Varsta medie a cititorilor ZF este de 37 de ani.



Tocmai de aceea, masinile care vor fi prezentate in revista vor apartine, in general, clasei de lux.



"Vom prezenta si masini de competitie sau masini off-road (de teren), dar intr-o formula mai exotica," a spus Keleti.



"Pe langa aceasta, vrem sa abordam textul intr-un mod sprintar, descriptiv, nu ne vom axa pe grafice si chestiuni tehnice, ci pe lucruri umane, pe trairi," a adaugat el.



Pentru a insufleti si mai mult revista, fiecare editie va avea cate un invitat, primul numar gazduindu-i pe Cristi Dicianu de la Pro FM si pe Doru Buscu de la Academia Catavencu.



Pe langa rubrica de invitati, revista va mai contine o sectiune speciala dedicata motociclismului, o rubrica de stiri, o rubrica a legendelor auto, drive teste realizate de echipa redactionala, doua rubrici "hiper car" cu masini de vis (masini ale caror preturi se ridica la peste 500.000 de euro) si o rubrica de sport. Revista va fi realizata in stransa colaborare cu colectivul care realizeaza emisiunea Pro Motor de la Pro TV.



"Revista se va adresa adevaratilor pasionati de automobile, care vibreaza atunci cand vine vorba de masini," a spus Keleti.



Primul numar al Pro Motor va numara 84 de pagini tiparite in format glossy. Revista va aparea in a treia vineri a fiecarei luni si va fi distribuita gratuit cu Ziarul Financiar.



Pretul intregului pachet, respectiv ziarul, Pro Motor plus suplimentele Dupa Afaceri si Ziarul de Duminica, nu va fi modificat.



In ultimul timp, piata revistelor cu profil auto s-a dezvoltat foarte mult, datorita cresterii cheltuielilor cu publicitatea ale companiilor din domeniul auto. De doi ani, piata auto se afla pe un trend de crestere, aceasta fiind mai pronuntata in cazul marcilor de import, care sunt principalii advertiseri pe acest segment.



Iar daca pana nu demult suportul preferat de advertising al acestora era panotajul outdoor, acum companiile se orienteaza tot mai tare si catre alte zone, in special TV si publicatii de profil.



Astfel se explica numarul tot mai mare de reviste din domeniu care au incercat sa intre pe piata, cele mai cunoscute fiind Auto Motor si Sport si Autoshow.



In prima jumatate a acestui an, segmentul auto a reprezentat cu putin peste 2% dintr-o piata de publicitate neta estimata la 70 de milioane de dolari.



Valoarea bruta a cheltuielilor cu publicitatea ale companilor din domeniu s-a ridicat la 14,4 milioane de dolari. In realitate, valoarea neta a fost situata undeva la 10-20% din aceasta valoare, conform analistilor.



Alaturi de Pro Motor, Ziarul Financiar a mai lansat in acest an doua suplimente: Dupa Afaceri, care apare in fiecare vineri, si revista Descopera, care apare in prima vinere din luna.



Ziarul Financiar este un cotidian specializat, care se adreseaza in principal comunitatii de afaceri, avand o audienta medie zilnica de 143.000 de cititori. Din acest punct de vedere se situeaza pe locul zece in clasamentul national de audienta, primele locuri fiind ocupate de Libertatea, Evenimentul zilei si Pro Sport. Din punct de vedere al publicitatii atrase, pe primele sase luni ale acestui an, ziarul se afla pe locul al patrulea fata de locul opt anul trecut, in aceeasi perioada. In primul semestru, ZF a inregistrat o crestere de 73% a veniturilor brute din publicitate (rate card), ajungand la 2,6 milioane de dolari.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO